Trainers/coachavond met Diederik Hiensch
23-3-2014  |

Beste trainers, coaches en andere belangstellenden,

Onze club ontwikkeld door en als club werken we er hard aan om het niveau van de trainingen en coaching te verbeteren. Belangrijk onderdeel hiervan is, jullie te helpen bij het begeleiden van jullie teams.

Onder het motto " beter goed gejat dan minder goed zelf bedacht” organiseren wij op vrijdag 11 april a.s. een trainer/coach avond.

Op deze avond zal Diederik Hiensch zijn visie t.a.v. het opleiden van jonge hockeyers/sporters uiteen zetten. Diederik heeft een enorme ervaring in training en coaching van voetbalteams en is zeer nauw betrokken bij het opzetten van opleidingsplannen bij diverse verenigingen.

De achtergrond van Diederik is meer dan bewonderenswaardig:

- hij is een sportacademieman , dus sport en opleiden zit in zijn genen

- daarnaast is hij onderlegd in sportpsychologie

- hij is betrokken geweest bij het opzetten van de sportacademie van Sunderland, een premier league club in de UK

- hij is al meer dan 13 jaar trainer van voetbalclub Kloetinge

- hij is werkzaam op het CIOS in Goes.

Laat duidelijk zijn dat Diederik een schat aan ervaring heeft en dat wij erg blij zijn dat hij dat met ons wil delen.

Het programma van die avond zal er als volgt uitzien:

19:45 verzamelen in het clubhuis met een kopje koffie en een versnapering

20.15 aanvang presentatie

21.15 gelegenheid tot het stellen van vragen

21.30 borrel ter afsluiting

Diederik stelt het op prijs als hij weet wat er bij jullie speelt en wil graag jullie vragen van te voren ontvangen zodat hij tijdens zijn presentatie op jullie specifieke vragen inhoudelijk antwoord kan geven.

Heb je vragen, en die hebben jullie ongetwijfeld, mogen die heel breed zijn, Diederik gaf zelf een aantal onderwerpen aan waarover die vragen kunnen gaan, hieronder een aantal onderwerpen:

- Trainingsmethode

- Trainingsopbouw

- Coaching

- Conflictsituaties binnen het team

- Omgaan met "te” enthousiaste ouders

- Voorkomen van blessures

- Organisatie en beleidsplan

- Balans tussen prestatie en gezelligheid binnen de vereniging

Eigenlijk elk onderwerp waar je als club mee te maken krijgt kan je hier aan de orde laten komen. We leren hier als vereniging van "wat leeft er onder ons kader” en we krijgen de kans om daar de visie en mening van een bijzonder ervaren iemand over te horen.

Stuur deze vragen naar mij door, [email protected], dan zorgen wij ervoor dat ze bij Diederik terecht komen.

Als jullie betrokken zijn bij je team en dat zijn jullie, zorg dan dat je er bij bent op 11 April a.s., het beloofd een interessante avond te worden.

Met vriendelijke groet,

Namens de TC Christiaan en Jan