Opleiding clubscheidsrechter van start!
30-10-2013  |

Dit jaar gaan er ruim 50 leden op voor het examen clubscheidsrechter (CS).

Het gaat hierbij om leden uit de seniorenteams en jeugdteams.

Bij MHC Olympia zijn er vorige jaar geen opleidingen georganiseerd, mede door het veranderen van de opleiding CS.
We zijn nu met een grote inhaalslag begonnen zodat iedereen de mogelijk heeft om de clubscheidsrechter-kaart te halen.

De KNHB heeft een nieuw e-learning systeem ontwikkeld voor de opleiding tot clubscheidsrechter waarbij iedereen thuis 'online' de cursus volgt. Alle leden die examen moeten doen zijn inmiddels ingevoerd in het systeem van de KNHB. Het afsluitende examen zal op de club worden afgenomen.

De examendata zijn inmiddels bekend:

• Dinsdag 19 november 2013
  • Donderdag 21 november 2013

Het programma is:

• 19:30 uur Uitleg en vragenronde
  • 20:15 uur Start examen

Waarschijnlijk zijn we rond 21:30 klaar met alles en heeft iedereen (fingers crossed) zijn examen behaald.

Alle leden zonder CS-kaart (en die in aanmerking komen voor het examen) hebben ondertussen een e-mail ontvangen met daarin een inlogcode en uitleg over het systeem. Deze inlogcode is persoonlijk.
Het is belangrijk om te controleren of je (zonder CS-kaart) de e-mail hebt ontvangen. Als dat niet zo is, controleer dan of je e-mailadres correct is opgenomen (dit kan via het besloten deel van de website). Als dit fout staat meld dit dan direct bij de arbitragecommissie.
Je bent zelf verantwoordelijk hiervoor - je kunt voor alle duidelijkheid dus geen beroep doen op een verkeerd geregistreerd e-mail adres...

Volgens de regels van de KNHB moeten leden vanaf een bepaalde leeftijd en/of speelniveau de opleiding tot clubscheidsrechter (CS) positief afsluiten. Het halen van "de kaart" is een verplichting vanuit de KNHB.
De club verwacht dus van alle betrokken leden een adequate inspanning om de CS-kaart te behalen.
Laten we wel zijn: zonder scheidsrechters - geen wedstrijden!

Zo nodig kan op meerdere manieren bekeken worden of er actief is gewerkt aan het behalen van de kaart. De vereniging krijgt inzicht in wie actief is met e-learning en hoe ver men is gevorderd.
Uiteraard gaan we uit van ieders positieve instelling.

Veel succes allemaal, en we rekenen natuurlijk op een goed resultaat bij de examens!

De Arbitragecommissie

Geen jarigen vandaag