Zaalhockey nieuws 2013/2014 (1)
15-10-2013  |

Op vrijdag 22-11-13 hebben we een infoavond i.v.m. zaalhockey van 19:00 tot 21:00 uur.

Vrijdag 29-11-13 starten alle teams met de eerste zaaltraining in sporthal de Vliegende Vaart. Jullie zullen met 2 teams tegelijkertijd trainen omdat we niet meer dan 6 uur de zaal tot onze beschikking hebben om te trainen. Het betekent wel dat jullie op de juiste grote kunnen trainen .

Zaterdag 7-12-13 start de eerste zaalwedstrijd , het programma dat wij van de bond krijgen wordt verwacht in week 47 , dan gaan wij aan de slag om de arbitrage rond te krijgen en zal het volledige programma op de site gezet worden.

Als het programma vanuit de bond bekend is en wij weten hoeveel uur wij de wedstrijdtafel mogen bezetten mag elk team 2/3 ouders aanleveren die wij kunnen koppelen aan iemand die ervaring heeft met de wedstrijdtafel in de zaal . Het stelt niet veel voor maar het moet wel gebeuren . En zoals met alles vele handen maken licht werk.

Wat betreft het aanpassen van het keepers materiaal, dit zullen wij uitdelen op de infoavond . En zelf na de laatste veldwedstrijd alles goed zandvrij maken en de scherpe onderdelen afplakken met tape.

Voor zaalhockey zijn natuurlijk binnen schoenen en stick vereist. Voor de rest alle bescherming hetzelfde als veldhockey bit en scheenbeschermers.

Bij de thuiswedstrijden wisselen wij niet van bank. Wij laten de scheidsrechters wisselen. Olympia zit links van de wedstrijdtafel en de gasten rechts. Waarom: er blijven nogal eens wat spullen liggen en zo weten we dan of het van een Olympia team of van een gast team is.

Harold Deroy
Dimitry Loof